Bamsegympa 3-6 år

Gympa för våra yngsta medlemmar.

Målsättningen med Bamsegymnastiken är att barnen får prova på olika sätt att röra sig och använda kropp och knopp! Att hoppa, krypa, åla, rulla och kanske uppleva lyckan i att göra sin första kullerbytta. Vi fokuserar på lek och rörelseglädje, samtidigt bygger barnen upp sin styrka, kondition, motorik, mod, balans och koordination.

Bamsegymnastiken varieras utefter gruppens förmåga och ålder. Lekar, hinder och övningar anpassas för att utmana och utveckla barnen under hela deras tid i bamsegympan.

Bamsegymnastiken är en bra grund till framtida idrottsutövande oavsett idrott.   För de barn som vill fortsätta med gymnastik så tar truppgymnastiken vid där bamsegymnastiken slutar, från året barnen fyller 7 år.

I vår 2024 kommer vi bara att ha två grupper med Bamsegympa för barn födda 2018-2020. I mån av plats kommer möjligheten ges till barn födda 2021 att delta i dessa grupper. Vi är i behov av nya ledare till framförallt de yngre barnen för att kunna möjliggöra att även dessa ska kunna gympa. Är du intresserad av att engagera dig som ledare och hjälpa till i en av grupperna, starta ytterligare grupper eller har frågor? Då är du varmt välkommen att kontakta oss via mail: barn@karlsborgsgymnastikforening.se

Terminen startar vecka 5 för grupp yngre och vecka 6 för grupp äldre och består av 10 tillfällen. Vi tar uppehåll för påsklov vecka 13. Föräldrar ska vara ombytta och aktiva under passen. Information om terminsavgift hittar du här

Anmälan till våren öppnar söndagen den 14 januari . Skicka ett mail till barn@karlsborgsgymnastikforening.se med följande information: Barnets namn, barnets fullständiga personnummer, e-post till förälder och mobilnummer till förälder.

Mer information om Bamse hittar du på svenska gymnastikförbundet: www.gymnastik.se/Barn/Bamsegympa

Schemaöversikt

Bamsegympa i Strandskolan för barn födda 2018 - 2020

Söndagar - Malin Birath (grupp yngre)